Cykelhaveri – update

Nu har det gått tre veckor sedan mitt cykelhaveri. Har sedan dess fått klara mig med min 10 år gamla stadshybrid så det har inte blivit speciellt många långrundor. Trots att jag tog första 1 500 000 poängen med den gamla så har man blivit bekväm med hur mycket lättare det går med den nya så nu börjar jag få lite abstinens.

Hade hoppats på att det skulle vara färdig i måndags då verkstaden öppnade verkstaden öppnade efter semestern men då fick jag meddelandet att Shimano inte hade min bakväxel på lager. De föreslog att jag skulle byta till Tiagra istället som är 9-delad men efter lite sökande så fann jag en Claris bakväxel hos cykelgear.com som jag mottog igår. Så på måndag får jag äntligen tillbaka min cyclocross och då kommer vi börja köra morgonrundor på nytt – som jag har väntat. Måste ju komma i form till Kalmareventet!

Leave a Reply

